Science and Technology Inquiries for the FSL Remote Learning – (session bilingue)

Calling all FSL teachers ~ Curious about how to engage your students in Science and Technology in a remote learning environment? Are you finding it hard to think of ways to do science experiments safely and remotely? Check out our STAO’s Project Innovation French as a Second Language Science and Technology Inquiries. French teachers from Ontario created interesting inquiries that combined the FSL and Science and Technology Curriculum. In this webinar we will highlight how to use technology to demonstrate science expectations for the remote FSL classroom.

Appel à tout le personnel enseignant en immersion en langue française (FLS). Souhaitez-vous savoir comment impliquer vos élèves en sciences et en technologie dans un environnement d’apprentissage à distance? Avez-vous des problèmes à penser à des façons de faire des expériences scientifiques à distance et en toute sécurité? Allez voir le projet novateur d’enquêtes en sciences et technologie en immersion en langue française de l’APSO. Le personnel enseignant en français de l’Ontario a créé d’intéressantes enquêtes qui combinent le curriculum d’immersion en langue française avec les sciences et la technologie. Dans ce webinaire, nous soulignerons comment utiliser la technologie pour démontrer les attentes scientifiques pour la classe de FSL à distance.

 

Zoom Webinar Presentation

Presenter:  Lisa Rossiter-Thornton

Audience: K – 12 / maternelle à 12e

 

RESOURCES

Slide Presentation  https://bit.ly/STAO_PP

The Science Teachers’ Association of Ontario / L’Association des professeurs de sciences de l’Ontario      https://stao.ca/

 

Project Innovation – SS&T in an FSL Classroom

https://sites.google.com/view/staos-for-fsl-science/home?authuser=1